{ "title": "Çarpım Tablosu Nasıl Öğretilir", "image": "https://www.carpimtablosu.gen.tr/images/carpim-tablosu-nasil-ogretilir.jpg", "date": "19.01.2024 10:41:51", "author": "Bahir", "article": [ { "article": "Eski öğretim dönemlerinde çarpım tablosuna körü körüne ezberlenmesi gereken liste gözüyle bakıldığından, neyi ne için hesapladığımızı bilemediğimiz için akıllardan çabucak çıkan sıkıcı bir çizelge olarak görürdük. Neden ve sonucunu bilmediğimiz çarpanlarda akıllardan çabucak çıkan bir kâbus hâline dönüşürdü. Böylece çarpım tablosunda yanlış metot uygulandığı için, işlemler de yanlış yapma olasılığı çok oluyor ve çarpma, toplama, bölme, çıkarma gibi matematiğin dört temel işlemi sıkıcı bir hâl alıyordu. Çocukların matematiği sevmeme nedenlerinden biri dört ana işlemin mantığını bilmediklerinden kaynaklanmaktadır. Bu işlemleri sevdirebilmenin elbette ki bazı yolları mevcuttur. Ancak aile bireyi olarak sizlerin de uygulaması gerekenler mevcuttur.

Çarpım Tablosu Öğretilirken Çocuğa Karşı Nasıl Davranılmalıdır?
Çarpım Tablosu Öğretirken Dikkat Edilecek Kuralları Şu Şekilde Sıralayabiliriz

Çarpma ile toplamanın yakın ilgisini belirtmek, çarpma öğretiminde ilk temel kural olarak bilinmelidir. Çocukların hatırlamakta zorluk çektikleri çarpmaları bulabilmeleri için, hatırladıkları toplamalardan ya da çarpanlardan yararlanmalıdırlar. Bu durumu zevkli hâle getirmek için her bir çarpma işlemi için bir hayvan figürüyle ya da sevilen çizgi film karakterinin çizimiyle hatırlama işlemi oluşturulabilir. Özellikle çarpım işleminde 2 ile çarpılan sayılarda, sonucun alt alta iki defa yazılarak toplandığında aynı olduğu bilinmelidir.

Örneğin

3+3=6
3*2=6
9+9+9=27
9*3=27
Bu şekilde yapıldığında sayılar farklı rakamlı olsa da sonuca kolayca ulaşılabilir.

Örnekteki gibi sayının 2 ile çarpılmasında çıkan sonucun, 3 ile 3'ün toplandığında aynı sonuç olduğu bilinmelidir. Bu metot öğretildiğinde çocuklarda kendi kendine diğer sayıların 2'li ve 3'lü çarpanlarını rahatlıkla hesaplayabilmektedir.

Matematiksel işlemin mantığını çarpanlarda yer değiştirme söz konusu olsa da sonucun asla değişmeyeceği de çarpım tablosu öğretiminde belirtilmesi gereken kurallardandır.

Örneğin

5+3=8
3+5=8
Bu metodun öğretilmesi çocuğun diğer çarpım işlemlerini de rahatlıkla ezberlemesine sebep olmaktadır. Çünkü çarpım tablosundaki işlemler birbirinin tekrarı niteliğindedir.
" } ] }